Meteen naar de inhoud

De klachtencommissie handelt op een wijze die voor iedereen begrijpelijk dient te zijn.
Daarom is er zowel een u- als een jij-versie opgesteld.

Lees hier de u-versie.

Lees hier de jij-versie.

Wie doet wat wanneer?

WatTijdDoorNaar
Indienen klacht KlagerAmbtelijk Secretaris
Incompleet klacht aanvullen1 weekKlagerAmbtelijk Secretaris
Ontvangstbevestiging Binnen 5 dagenAmbtelijk secretarisKlager
(Niet)ontvankelijkBinnen 5 dagenAmbtelijk secretarisKlager
Klachtbevestiging en opstarten klachtenprocedureZo snel mogelijk na ontvangst toestemming delen klacht. Dan start procedure Ambtelijk secretarisCVP en CVP-aanbieder
Mogelijkheid voor extra toelichtingBinnen 4 weken na start procedure  CVP en klagerKlachtencommissie
BehandelingBinnen 6 weken vanaf opstarten klachtenprocedureKlachtencommissie 
Uitspraak KlachtencommissieBinnen 2 maanden na opstarten klachtenprocedure 
Eenmalige verlenging van 2 maanden
Klachtencommissie    KlachtencommissieKlager en CVP    Klager en CVP 
Reactie van de CVP-aanbiederBinnen 4 weken 
Mogelijkheid tot eenmalige verlenging met 4 weken
CVP-aanbiederKlager, CVP en Klachtencommissie